Saturday 13 April 2013

Live Cell Theraphy dan Sheep Placenta



Live Cell Theraphy adalah satu bentuk Stem Cell Theraphy. Secara umumnya,Live Cell Theraphy bermakna pemindahan sel-sel hidup dalam badan untuk merawat penyakit, membaik-pulih organ rosak, memperbaiki sel tisu dan sel-sel lain, mengembalikan kecantikan dan keremajaan kesihatan. Ia adalah di bawah payung perubatan regeneratif. Live Cell Theraphy juga boleh merujuk kepada pemindahan sel-sel atau sel-sel stem. Walau bagaimanapun,Live Cell Theraphy moden lebih biasa menggunakan sel stem daripada sel-sel matang.

Bagaimana Live Cell Theraphy berfungsi?




Ada pelbagai teori bagaimana Live Cell Theraphy berfungsi, akan tetapi tiada lagi penyelidikan yang mampu menerangkan kepada umum dalam bahasa yang lebih mudah di fahami. Bagaimana pun yang mudah di fahami ialah Live Cell Theraphy melalui pemakanan dan suntikan jauh lebih baik daripada Surgical Implantation. Berikut adalah kelebihan suntikan dan pemakanan Live Cell Theraphy:
- Penyebaran yang cepat kepada sel-sel keseluruh badan
- Tiada kehilangan darah seperti dalam pembedahan pemindahan implan.
- Memudahkan pemindahan organ penting dan sukar di tolak oleh badan induk.
- Sel dengan mudah berintegrasi dengan metabolisme badan.




Kenapa mesti Live Cell Theraphy?




Live Cell Theraphy telah di praktis berkurun lamanya dan di jamin sejak dulu kala oleh pengamalnya yang ia rawatan yang hebat layak untuk sang raja sahaja. Namun begitu, sehingga kini tiada saintis dapat menerangkan mekanisme bagaimana Live Cell Theraphy berfungsi dan merawat.




Sheep Placenta dan Live Cell Therapy




Buat masa ini, placenta bebiri sahaja yang memiliki stem sel yang paling mendekati manusia tanpa unsur penolakan berlaku. Selain menggunakan placenta manusia sebagai stem sel, placenta bebiri boleh digunakan sebagai pengganti.




No comments:

Post a Comment